5 Ağustos 2014 Salı

Maraşgücüspor 'un bayan futbolcusu Ayten Maraşlı ile roportaj yaptık !



Futbola başlama hikayenizi anlatır mısınız kısaca?
 1992 de Kahramanmaraşta  doğdum. 8 yaşında sokakta erkek çocuklarla top oynayarak başladım futbola. Babam baktı böyle sürekli sokakta olmayacak, beni Maraşgücüspor a götürdü.4 yılım geçti bu takımda ve halen oynamaktayım

Ailenizi tanıyabilir miyiz?
5 kardeşiz. Annem ve babam Kahramanmaraşta de yaşıyor. 3 ablam evli, erkek kardeşim ve ben bekarız sadece.. Ailemde başka futbolcu yok sadece erkek kardeşim Mersin’de bir alt yapıda oynuyor.

Futbolu profesyonel olarak yapmak istediğinizde aileniz nasıl yaklaştı bu kararınıza?
Babam kendi gidip kulübe yazdırdı beni ama bir süre sonra ayrılmamı istedi. Çünkü bir gelirim olamayacağını ve geleceğimin olumsuz etkileyeceğini düşünüyordu. Annem ise benim bu isteğimin en büyük destekçisi oldu ve babamın baskısı büyük ölçüde durdurdu. Ben de çok çalışıp iyi bir kulübe transfer olmak istiyorum

Kadınlar için zor bir spor mu futbol? Bir kadında ne gibi değişikliklere yol açıyor?
Erkek futbolundan hiçbir farkı yok. Stil de aynı kurallar da. Elbette erkeklerin fiziksel olarak daha güçlü oldukları ortada ama bir kadın olarak çok zor bir iş yapıyoruz.



Günlük yaşamınızda nasıl giyinirsiniz?
Yıllardır spor ile uğraştığım için spor kıyafetlerin hem daha rahat olduğunu hem beni daha iyi yansıttığını düşünüyorum. Özel davetler, geceler olmadığı sürece tabii.

Erkek futbolunda maçlara ceza olarak “sadece kadınların izlemesi” uygulamasının olduğu bir ülkede futbol oynuyorsunuz. Siz nasıl yorumluyorsunuz bu ceza yöntemini?
Aslında ben kötü bir sonuca yol açtığını düşünmüyorum. Seyircinin kadın olması çok güzel bir durum çünkü bu şekilde futbol dünyasına kadınları kazanmış oluyoruz. Futbolcular açısından da artıları oluyordur bence. Erkeklerin kadınları gördüğünde ortaya koyduğu performansı artırdıklarını düşünürsek futbolcuların da daha iyi oynayacaklarını söyleyebiliriz. Güzel bir ceza oldu sanırım (Gülüyor).


Peki, futbolcu olmasanız ne iş yapardınız? 

Kesinlikle beden eğitimi öğretmen olurdum. Öğretmenliği yıllardır istiyordum zaten, çok sevdiğim bir meslek.


Çok fazla spor yapmanın kadın estetiğini bozduğunu düşünenler var. Sizin görüşleriniz nedir bu konuda?
Sporun türüne göre etkisi değişmekle birlikte hemen hemen hepsinde kas yapısı değişiyor ve o bildiğimiz kadın estetiğinin dışına çıkıyor görüntü, biraz daha erkekleşiyor. Güreşçiler en iyi örnek olacaktır aslında. Yaptıkları spor gereği vücutları neredeyse tamamen erkek vücut ölçülerine dönüşüyor. Mesela biz de sadece sahada futbol oynamıyoruz, idmanlarımız var ve fitness vücuda şekil veriyor.



Ayten Maraşlıya Bu röportaj için teşekkür ederiz

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder