5 Ekim 2013 Cumartesi

KMS FUTBOL AKADEMİSİ KURULUYOR


PTT 1. Lig’e istediği gibi başlayamayan ve geçen yıldan bu yana süren maddi sorunların devam ettiği Kahramanmaraşspor’da şimdiki hedef alt yapı. Kahramanmaraşspor Futbol Akademisini kurmayı hedeflediklerini anlatan Kahramanmaraşsporlu yetkililer, bu konuda şehrin ilgisine ve alakasına ihtiyaçları olduğunu anlattı.
Kulüp adına konuşan Futbol Şube Sorumlusu Fatih Ceyhan, futbol akademisi ile hem iyi birer birey, hem de Kahramanmaraş futboluna alt yapı kazandırmayı hedeflediklerini dile getirdi. Kahramanmaraşspor’un böyle bir alt yapıya ihtiyacı olduğu dile getiren Ceyhan, sözlerini şu satırbaşları altında sürdürdü: 
KAHRAMANMARAŞSPOR AKADEMİSİ KURACAĞIZ
“Başkanlık görevinin değişmesi bizim için de sürpriz oldu. Ufuk Bey’in yeni görevi hayırlı ve uğurlu olsun. Bu kan değişikliği umarım takımımıza faydalı olur. Böyle olacağı kanaatindeyim. Yapacağımız 1-2 küçük projeler var. Bu nokta da sizlere bilgi vereceğim. Birincisi Kahramanmaraşspor Akademisi projemiz var. Kahramanmaraş’taki genç yetenekleri 8-16 yaş gruplarındaki gençleri bu akademi de toplayıp içerisinde takıma faydalı olabilecek, ileri de Türkiye ligleri ve professionel liglerde 46 numaralı formayı giydirebilecek gençleri çıkarabilmek bu nokta da Sayın Vali ile yaklaşık bir ay önce bir görüşmemiz oldu. İl Milli Eğitim Müdürü bize yardımcı olacak. Okullardaki beden eğitimi öğretmeni ile koordineli bir çalışma yapıp, tüm şehri tarayıp, tüm bölgeyi tarayıp, gençlerimizi bu akademiye kazandırıp, Kahramanmaraş Spor Akademisi altında önce iyi bir birey, iyi bir vatandaş ve iyi bir sporcu olarak yetiştirmek öncelikli hedefimizdir. Bu yetenekleri aramızda görmek istiyoruz. Buradan çıkacak değerler memleketimizin değeri olacak. Bu yapı altında doğru hedeflere doğru insanlarla gitmeye çalışacağız.”


12 STADYUMU’NA GEÇTİĞİMİZDE SORUN KALMAYACAK
“Bir diğer konu ise Adanaspor maçında içeri giremeyen kombineli seyircimiz olmuştu. Bu konuda sorumluluğun yönetimde olduğu söylendi. Sorumlu kesinlikle yönetim değildir. Çünkü Gençlik Hizmetleri ve Spor İl Müdürlüğü’nün almış olduğu kararla o sorunu o aşamamıştık. Sonra ki teknik konulardaki görüşmelerimizde bazı genelgeleri bize aktardı. Biz o sahada misafiriz. O yaşananlar ekstra bir durumdu. Yoksa bizim o satılan kombinelerin arkasında durmama gibi bir lüksümüz olamaz. Müdürümüzün o günkü talimatıyla o insanları stadyuma alamadık. O maç için sorumluluk Gençlik Hizmetleri Spor İl Müdürlüğü’ndeydi. Sonradan bir sonraki maçta bize yardımcı olarak bize 50 tane kontenjan açtı. Bizde kombine sattığımız hemşerilerimizi oradan ağırlıyoruz. Zaten 12 Stadyumu’na geçtiğimizde oradaki sorun kalmayacak. 12 Şubat Stadyumu’nda koltuk sayısına göre satış yapılacak. Hatta her koltuğa numara ve isim verilecek. Kimse kimsenin yerine de oturamayacak. Kan değişikliği ile bu takım olması gerektiği yerde olacak. Biz Kahramanmaraşlı eski futbolcuları, eski hocaları, beden eğitimi öğretmenlerinin hepsini maça bekliyoruz. Onların orada olması bize moral desteği veriyor. Bir kaynaşma oluyor. Ulaşabileceğimiz kişileri telefonla arayıp maçlara davet edeceğim. Tribün liderleri ile kulübün aldığı cezalarla ilgili görüşmelerimiz oluyor. Bu yolda olumlu adımlar atılıyor. İnşallah daha iyi yerlere gideceğiz. Bundan sonra ceza almayacağımıza ben onlar adına söz veriyorum. Olan olayların zaten bazısı münferit olaylardır. Bazısı daha farklı olaylardır. Şu anda bu konulara girmek istemiyorum. Bundan sonra kulübe ceza getirecek hiçbir olayın olmayacağı konusunda biz arkadaşlarla görüştük. Onlarda bu takımın cefakar insanlarıdır. Hep birlikte bu sorunları da çözeceğiz.”
BU ŞEHRİN TAKIMINA DESTEK VERMELİYİZ
“Benim işim gereği yurt dışında olduğumda köşe yazarının bir tanesi hakkımda bir köşe yazısı yazmış. Herkes fikrini söyleyebilir, ben buna saygı duyuyorum.  O köşe yazarı ‘ Muz Cumhuriyeti’nde mi? Yaşıyoruz’ demiş. Muz cumhuriyetinde yaşamıyoruz. Kökleri tarihe dayanan Anadolu’da da 1071’den bu yana olan köklü bir devlette yaşıyoruz. Burası bir kanun devletidir. Ayrıca o köşe yazarı benimle ilgili hakimlere ve suçlulara suç duyurusunda bulunuyor. Benim burada işlediğim suç, benimde içinde olduğum iş dünyasına bir sitemse böyle bir suçun Türk Ceza Kanunu’nda olduğunu bilmiyorum. Asıl ben buradan kendi hakkında suç duyurusunda bulunmak istiyorum. Çünkü tamamen potansiyel tehdit içeriyor. Ben bir çay kaşığı suda boğacakmış. Beni boğulmam için olimpik yüzme havuzuna ihtiyaç var. O köşe yazarı bana bazı sorular sormuş. Kahramanmaraşspor için herkesin elini taşın altına sokması gerekiyor. Kahramanmaraşlı olarak kazanmak bu kadar ucuz olmamalıdır. Bu şehrin takımına destek vermeliyiz. Benim konuştuğum 3-5 tane lafın içinden alınan cümlelerdir. Kahramanmaraşspor A.Ş. bu şehrin değil, Feridun Kolat’ın takımıdır, diyor. Yasal olarak doğrudur ama Kahramanmaraşspor A.Ş. Feridun Kolat’ın ise, bu şehrin değil ise 2 hafta da bir kendi evimizde oynadığımız maçlara gelen 3-4 bin Feridun Bey’in işçisi midir? O kadar insan maçlara neden geliyor? Bu şehrin takımı olduğunu gösteriyor. O köşe yazarı anonim şirketi olan bir kulübe o şehrin iş adamları neden yardım etsin diyor. Benim başta söylediğimi anlamamış. Ben kesinlikle iş adamlarından yardım istemedim. Bir yardım istemedim. Karı ve zararı o şirkete aittir diyor. Tabi ki karı ve zararı o şirkete aittir. Benim söylemek istediğim Kahramanmaraş’taki büyük markaların ticareten, kendi reklam tercihlerini niye Kahramanmaraşspor yönünde kullanmadıkları şeklinde sitem ettim.”
BENİM SİTEMİM NEDEN KAHRAMANMARAŞSPOR’A REKLAM VERİLMİYOR ŞEKLİNDEYDİ
“Bu arkadaşlarımız, bu büyüklerimizin hepsi reklam veriyor ama küçük ama büyük bir şekilde reklam veriyorlar. Ulusal kanallarda, ama ulusal yayın organlarında, ama yerel yayınlarda ve yerel yayın organlarında reklam veriyorlar. Benim sorum reklam yönlerini neden Kahramanmaraşspor yönüyle kullanılmıyor şeklindeydi. Benim söylemek istediğim ana meseleyi anlamamış. Biz kimseden Kahramanmaraşspor’a hibe vermesini istemiyoruz. Reklam tercihlerini bu takıma neden kullanmıyorlar, bunu yaparlarsa hem şehirden sempati kazanırlar, hem de kendiler ticareten bir gelir elde ederler. Olayın aslı budur. O köşe yazarımız olayı farklı anlamış. Altta da önceki sezonlar kimin ne kadar hibe verdiğini söylemiş. Herhalde olaydan bu kadar uzak ki geçmiş sezonlardaki o yardım operasyonunu yapan yine benim. Biz bunu yaptıklarını zaten biliyoruz. Zaten zamanında da teşekkür ettik. Bu sezonki serzenişimiz markaların reklam tercihlerini Kahramanmaraşspor yönünde kullanmamalarıdır. Biz 200-300 milyar hibe versin, demiyoruz. O nokta da federasyonla olan görüşmelerinden dolayı Mahir Ünal Bey’e teşekkür ediyorum. Kahramanmaraşspor’a katkı sağlama konusunda ciddi çabaları var. Ciddi faaliyetleri var. Gerekli çalışmaları bizim için üst noktalarda halletmeye çalışıyor.”
UEFA NORMLARI GEREĞİ BÜTÜN TAKIMLAR 1-2 SENE İÇERİSİNDE ANONİM ŞİRKETİ OLACAKLAR
“Ben buradan tekrar iş adamları büyüklerimize tekrar sesleniyorum, marka reklamlarınızı Kahramanmaraşspor yönünde kullanın. Bunu reklam olarak istiyoruz. Faturası kesilecek ve gider olarak göstereceksiniz. Reklamı bu şekilde değerlendirerek aynı zamanda Kahramanmaraşspor’a destek olacaksınız, kendinizde ticaretten bir gelir elde edeceksiniz. 7 haftadır Kahramanmaraşspor’un tüm maçları ulusal kanallardan veriliyor. Böyle bir şeyi trilyonlar versek yaptırabilir miyiz? Her hafta bir buçuk saat Kahramanmaraşspor’un adı geçiyor. Böyle bir şeyi görmemek bunun altında başka bir şey olduğunu gösteriyor. O köşe yazarı 1-2 sene içerisinde UEFA normları gereği bütün professiyonel takımların anonim şirketi olması gerektiğini biliyor mu? Sonuçta tüm illerdeki takımlar 1-2 yıl içerisinde anonim şirket olmak zorundalar.”
İŞ ADAMLARI KARDEŞLERİMİZDEN REKLAM TERCİHLERİNİ KAHRAMANMARAŞSPOR YÖNÜNDE YAPMALARINI İSTİYORUM
“Kahramanmaraşspor olarak biz iş adamları kardeşlerimizden reklam tercihlerini Kahramanmaraşspor yönünde yapmalarını istiyorum. O günkü ruh halimizle ben bunu farklı söylediysem de ana mesajı buydu. Hem de o kişiler ile aynı sektörde ekmeğini kazanan biriyim. Kahramanmaraş’ın yüzde 70-80’i tekstilcidir. Bende tekstilciyim. Kahramanmaraş’ın lokomotif olan sektöründeyim. Ben tekrar o insanlara farklı bir şey söyleyebilir miyim? Bütün maçlar bir şekilde TRT’den canlı olarak verilecek. Ben o büyüklerime ve o kardeşlerime bu şansı kullanmalarını söylüyorum. Reklamlarını burada kullanın diyorum. Hem şehir halkından bir sempatiklik kazanın, hem de sizler reklam konusunda fayda sağlayın diyoruz. Ben bunları söylemiştim. Biz kimseden hibe istemiyoruz. Hibe işleri zaten federasyonumuzun ve devletimizin tüm takımlara eşit bir şekilde yapacağı işlerdir. Biz ticareten Kahramanmaraşlı bazı markaların reklam tercihlerini takımımız yönünde kullanmalarını istiyorduk. Ben bunun sitemini yaptım.”
ADANASPOR MAÇI İLE İLGİLİ EMNİYETİN SIKI BİR ARAŞTIRMASI VAR
“Biz tribün liderleriyle görüştük. Protokolün ıslıklanması yanlış bir davranıştı. Hiçbir şekilde onaylanamaz. Biz o insanları tribüne çekme adına çok büyük efor sarf ettik. O günkü maçta bir takım yanlış kişi ve ya kişiler orada protesto yaptılar. Bu olaylarla ilgili emniyetin sıkı bir araştırması var. biz bindiğimiz dalı kesebilir miyiz? Biz stadyuma o insanlara getirebilmemiz için 40 dereden 40 su getirdik.”
BİZ NEDEN KENDİMİZİ KÜFÜRBAZ OLARAK TANITALIM
“Benim bildiğim bizim yanımıza gelen 5 tane taraftar grubu vardı. Bu 5 grubu biz şu anda 2’ye düşürdük. 3 tanesi birleşti. Bir tanesinin birleşme çalışması şu anda devam ediyor. Biz taraftarları tek gruba düşürüp, tek ağızdan, tek adım kontrol etmek istiyoruz. Tribünleri kontrol etmek zordur. Tribün lideri arkadaşlara ben inanıyorum. Bunlar iyi niyetleriyle 3’ü birleştiler. Şu anda bu 5’i 2’ye düşürdük. Gruplar birleşmeden önce 10 tane ayrı adamla uğraşıyorduk. Hatta sezon başında kararlar almıştık. Kahramanmaraş seyircisini Fair-Play ruhu içerisinde tanıtalım diyorduk. Biz neden kendimizi küfürbaz olarak tanıtalım. Biz kendimizi centilmen olarak tanıtalım. Şu an Türkiye’de en büyük sorunlardan birisi de tribün terörüdür. Dünya’nın çözemediği 2 tane sorun var. Birisi ırkçılık, diğeri ise tribün terörüdür. Bu aldığımız cezaları sıfıra indirgeyeceğiz. Tribün liderleri ile bu konuyu görüştüm. Aralarında bazı kendini kontrol edemeyenlerle ilgili de bazı çözümler düşünüyoruz. Kafa yoruyoruz. Sevindirici bir durum var ise o da 5 grupla uğraşmaktansa bunu 2’ye düşürdük. O köşe yazarına gazetecilik görevini yaptığı için teşekkür ediyorum. Beni yanlış anladığına inanıyorum. Ben sanayici arkadaşlarıma bu fırsatı kaçırmamaları gerektiğini söylüyorum. Bizde bir trilyona kadar reklam türü bulunuyor. Değişik değişik reklam türlerimiz var. Bizim isteğimiz Kahramanmaraş’taki firmaların reklam için ayırdığı bütçenin bir kısmını ve ya tamamını Kahramanmaraşspor’a ayırmasıdır. Hem halk arasında sempati kazanırlar, hem de kendiler ticari olarak bir kazanım elde ederler. O köşe yazarı ile de umarım bir gün tanışırım. Böyle bir basın toplantısına umarım o da gelir. Kahramanmaraşspor’la ilgili diğer sorunları da anlatırım. O da yazmak isterse yazar. Burada tartışırız. Onu da bir gün bu toplantılara özellikle çağıracağım.” Haber: Cebrail SARI

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder